Markedsføringsøkonom.jpg

Indsend dit bidrag til Studerendes Innovation og Forskning 2019

Har du løst et problem for en virksomhed? Et problem hvor du gennem empiri og det rette metodevalg har skabt dokumenterbare resultater?

Så vil vi meget gerne have din ansøgning til at deltage på konferencen Studerendes Innovation og Forskning,

Udvælges dit projekt får du inden konferencen adgang til lærerige workshops og intensiv sparring med eksperter, der klæder dig på til at præsentere dit projekt foran virksomheder fra hele Region Syddanmark.

Sådan indsender du et projekt

Du kan løbende indsende dit projekt ved hjælp af nedenstående skabelon. Deadline for indsendelse er den 14. januar 2019.

Indsendte projekter får besked om, hvorvidt de er godkendt til at deltage på dagen senest to dage efter, at vi har modtaget dit bidrag.

Send dit projekt til udviklingschef Torben Lindegaard Hansen på tlh@ucl.dk.

Billede_lab.PNG
Datamatiker 2.jpg

Få værdifulde værktøjer og vigtig sparring

Studerende bag de udvalgte projekter får hjælp til at levere en stærk præsentation af deres arbejde gennem sparring og workshops.

Indsend dit projekt senest den 1. december for at sikre deltagelse i alle workshops.

Datoer for sparring og workshops

  • 3. december: Workshop om det gode abstract v. Jacob Thomsen.

  • 6. og 17. december: Mulighed for personlig sparring på abstract v. Jacob Thomsen .

  • 15. januar (kl. 9-15:30): Grafisk workshop om udarbejdelse af poster til præsentation af dit projekt

    Program for dagen:

    09.00-10.00 Oplæg - Indhold i posteren.

    10.00-11.30 Arbejde med fastlæggelse af indhold.

    12.15-13.00 Oplæg - Layout af posteren

    13.00-15.30 Arbejde med layout af posteren

Studenterbidrag skal kvalificere sig ved at leve op til følgende principper for ‘gode UCL-projekter’:

  1. Problemet, der skal undersøges, skal have betydning for virksomheden

  2. Det skal være et konkret problem, der kan undersøges empirisk; det må ikke være et akademisk problem og en teoretisk undersøgelse

  3. Der skal være kontakt til og inddragelse af de folk i virksomheden, der arbejder med problemet

  4. De studerende skal behandle virksomheden som en kunde; undersøgende, nysgerrigt og lydhør – studenterforskning er ‘rekvireret forskning’

  5. Der skal være en formel aftale om projektet mellem virksomhed og studerende

  6. De studerende skal engagere sig personligt, agere som professionelle og være seriøse

  7. Der skal være et forskningsdesign som undervisere (/studieleder) godkender

  8. Der skal være et selvstændigt bidrag fra de studerende; de studerende skal både følge det, som virksomheden ønsker, og tænke selv

  9. Der skal være en dækkende dokumentation af projektets resultater som underviser (/studieleder) godkender

  10. Der skal være en aflevering fra de studerende side til virksomheden og en skriftlig og mundtlig feedback fra virksomhedens side